Un camí interior de Barberà s’integrarà a la xarxa de carreteres de la Diputació

El Pla zonal de carreteres del Vallès Occidental, elaborat per la Diputació de Barcelona, contempla que 12 camins municipals d’interès comarcal, amb un total de 24 km, estan fent funcions de carretera i, per tant, són susceptibles d’incorporar-se a la xarxa local de carreteres de la Diputació. El contingut del Pla zonal ha estat presentat aquest dijous als alcaldes vallesans pel diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, juntament amb el president del Consell Comarcal, Ignasi Giménez Renom.

mapa_valles_occidental
Els camins municipals del Vallès Occidental que per les seves característiques d’utilització i de servei local, amb intensitat de trànsit elevades, d’entre 2.000 fins a 9.500 vehicles al dia, poden passar a ser carretera, són els camins del Sellarés i l’Obac a Vacarisses, el de Can Goteress, a Terrassa, el camí Vell de Terrassa a Vacarissss, el d’Ullastrell a Castellbibal, el de Rubí a Terrassa, el de Sant Quirze del Vallès a Sant Cugat del Vallès, el de Sant Cugat a Cerdanyola, el de Cerdanyola a Montcada i Reixac, el de Badia del Vallès fins a Cerdanyola, un camí interior dins de Barberà del Vallès i un a Sabadell que connecta la N-150 i la C-58.

El Pla zonal detalla tots els camins municipals actuals que fan funció de carretera pel fet que compleixen, com a mínim, amb un dels vuit criteris que l’actual Reglament de carreteres estableix perquè una carretera sigui considerada com a tal. Així mateix, per a que un camí municipal esdevingui carretera i formi part de la Xarxa local de carreteres de la Diputació suposa una inversió econòmica per adequar-lo a temes com ara el ferm, les contencions, el traçat o la senyalització.

El Pla zonal del Vallès Occidental i la seva diagnosi s’enviarà als 23 alcaldes de la comarca. A partir d’aquí, el Consell Comarcal serà qui haurà de gestionar i dinamitzar el debat territorial amb els alcaldes perquè, d’entre tots els camins municipals amb funció de carretera, consensuïn els tres prioritaris en què caldrà invertir per convertir-los en carretera. En conjunt, l’actuació prevista realitzar al Vallès Occidental suposarà una inversió d’uns 3,5 MEUR.

El projecte contempla la realització d’una diagnosi zonal dels camins municipals per cada una de les 12 comarques de la demarcació de Barcelona, amb el compromís que el pla es revisi, com a màxim, cada cinc anys.

Un cop presentades i consensuades totes les diagnosi zonals comarcals la Diputació de Barcelona aprovarà definitivament el Pla zonal de la demarcació de Barcelona, avaluant-se econòmicament la inversió a fer. En aquest sentit, la Diputació es compromet a executar en aquest mandat 2015-2019 transformar en carretera un camí municipal de cada comarca i s’integri a la xarxa de carreteres locals de la Diputació de Barcelona.

Eixamplament de dues carreteres locals

Paral·lelament a aquestes actuacions, la Diputació de Barcelona també eixamplarà dues carreteres del Vallès Occidental que estan incloses a la xarxa de carreteres locals, i que no tenen l’amplada mínima de seguretat superior a cinc metres.

Aquestes dues carreteres en les que també s’actuarà eixamplant-les fins a un mínim de sis metres, per tal de permetre el pas de dos vehicles de gran tonatge amb seguretat, són la carretera de Gallifa, de 9,2 km i la de Vacarisses a la Bauma, de 2,2 km.

Nova línia d’ajuts per a la millora i manteniment de camins municipals

En la trobada amb els alcaldes del Vallès Occidental, el diputat Jordi Fàbrega ha informat també del nou programa d’ajuts als municipis que de la Diputació de Barcelona aprovarà en la propera junta de govern, per a la millora i el manteniment de camins municipals.

D’acord amb la convocatòria, per poder rebre un d’aquests ajuts caldrà que els camins siguin d’ús han públic i estiguin en un àmbit no urbà. Així, cada Ajuntament podrà rebre un ajut, com a màxim de 50.000 euros. El programa disposa d’un pressupost de 10 MEUR per aquest mandat 2016-2019, a raó de 2,5 MEUR per any.

Per valorar les sol·licituds presentades pels Ajuntaments, es tindran en compte criteris la urgència de l’obra, com ara per a la reducció de riscos imminents, estabilització de talussos o restitució de la vialitat, la connectivitat a nuclis disseminats, la ràtio d’importància social a partir de km de camins/1.000 habitants, l’aportació econòmica municipal i la importància dels camins en l’àmbit territorial municipal.

Deixa un comentari

Aquest lloc web utilitza Cookies pròpies i de tercers d'anàlisis per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com per a l'anàlisi de la seva navegació. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Configuració de cookies
Política de cookies ACEPTAR

Aviso de cookies