Un bloc de Barberà amb unes 90 famílies, sense subministrament d’aigua ni desaigües per un incendi

Les famílies del número 213 de la ronda Santa María de Barberà del Vallès pateixen una situació extremadament complexa després que un incendi afectés aquest dimarts 12 el subministrament d’aigua i els desaigües de tot l’edifici. A un bloc ja afectat per temes d’ocupació en una gran quantitat dels seus habitatges, se suma la impossibilitat d’usar els banys, aixetes, dutxes o desaigües en un moment de confinament pel COVID-19, on qüestions d’higiene com rentar-se les mans són fonamentals.

 

L’incendi es va produir poc abans de les 12 h d’aquest dimarts, encara per causes desconegudes, afectant un cotxe al pàrquing de l’edifici de Barberà, segons indiquen des de l’Ajuntament de Barberà. Els bombers van intervenir i van apagar el foc sense majors conseqüències aparents, però al voltant de la mitjanit, alguns veïns van trucar a la Policia Local, indicant que sortien aigües fecals pels desaigües de les primeres plantes de l’edifici. La inspecció va mostrar que la calor de les flames havia fet encongir els baixants del bloc, i s’havien format embuts, pel que es va demanar als veïns que no empressin l’aigua ni els desaigües, en la mesura del possible. Pel que fa a l’estructura de l’edifici, no sembla haver patit danys.

 

Daniel González, primer tinent d’alcaldia de Barberà, indica que “els treballs van continuar aquest dimecres 13 des de les 7 del matí i les 17.30 h, quan es van acabar els materials, i aquest dijous seguiran fent-se”. Tanmateix, assegura que els mateixos veïns no deixen d’emprar els lavabos, cosa que dificulta encara més les tasques.

 

Veïns concentrats a l'entrada de l'edifici | Redacció
Veïns concentrats a l’entrada de l’edifici | Redacció

 

Per evitar els problemes derivats d’això, el consistori ha ofert reallotjar a l’hotel Campanile de la ciutat a les famílies més vulnerables -entre les que es troben les que tenen a gent gran o membres amb discapacitat. La majoria, però, no ho van acceptar i “només dues famílies estan a tres habitacions del Campanile”, explica González. I és que aquells que viuen amb un contracte tenen por que si marxen pateixin ocupacions a les seves vivendes, mentre que els que ja estan ocupant pensen que Sareb, l’empresa encarregada del bloc, els pot impedir l’entrada un cop estigui solucionat el problema.

 

Una situació agreujada pel distanciament de la COVID-19

El regidor barberenc es mostra esperançat sobre la resolució del problema al número 213 de la ronda Santa María, a càrrec de l’empresa Ferrovial, subsidiària de Sareb: “la previsió és que avui, dijous 14, s’acabin les tasques, sempre que no s’utilitzin l’aigua ni els desaigües”, explica. Tanmateix, la situació podria empitjorar, ja que “si es paralitzessin els treballs totalment sí que tindríem un problema de salubritat greu“, i diu que hi ha un contacte directe amb els veïns des del consistori.

 

El veïnat del bloc no pot emprar l’aigua corrent, i per tant, s’estan utilitzant les fonts públiques properes per la higiene bàsica o per rentar els plats. Fer les seves necessitats, però, és un problema de més difícil solució, ja que no es poden emprar els lavabos del bloc. “Hem valorat moltes opcions que, en una situació normal, s’haguessin pogut posar en marxa -com lavabos portàtils, emprar les instal·lacions del Maria Reverter, etc.-, però no es poden portar a terme per la situació de la COVID-19“, lamenta González.

 

Treballadors de Ferrovial durant les tasques de reforma | Redacció
Treballadors de Ferrovial, durant les tasques de reforma | Redacció

 

Per a ell, “és menys greu que no puguin anar al lavabo que que els lavabos comuns siguin un focus de coronavirus“. De moment, els veïns només poden comptar amb fer les seves necessitats en cubells i en bosses de plàstic que després netegen al clavegueram o tiren a la brossa.

 

Pel que fa a les tasques de reforma, que consisteixen en canviar el baixant del bloc a l’aparcament de l’edifici, l’Ajuntament les està portant a terme de forma subsidiària. I és que, tot i que l’edifici s’ubica a un terreny cedit pel consistori, “la Sareb té la responsabilitat del manteniment i la gestió” del bloc de pisos, i per tant és l’empresa la responsable de la resolució de la situació. De la mateixa manera, explica el tinent d’alcalde, totes les reclamacions econòmiques s’hauran d’enviar a Sareb com a última responsable.

 

Segons es preveu, si tot va bé, els veïns podrien tornar a viure amb normalitat al bloc aquest divendres 15. Tot i això, els terminis dependran de què els veïns s’abstinguin d’utilitzar els banys i de l’evolució de les obres.

 

 

Toni Alfaro

Deixa un comentari

Aquest lloc web utilitza Cookies pròpies i de tercers d'anàlisis per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com per a l'anàlisi de la seva navegació. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Configuració de cookies
Política de cookies ACEPTAR

Aviso de cookies