Representants de la Cecot s’han reunit amb el director general de carreteres a Madrid pel seguiment de la B-40 i la connexió de l’AP7-A2

La trobada va tenir lloc ahir dimecres al Ministeri de Foment, donant continuïtat al compromís que la Ministra de Foment i el president de la Cecot van adquirir a principis de 2016 de fer un seguiment conjunt i sistemàtic de l’evolució de l’obra de la B-40 en el seu tram entre Abrera i Terrassa. Garrofé: “les dades dels PGE i les manifestacions públiques que ens arribaven afirmant que la data de finalització de l’obra era finals del 2019 ens van preocupar molt a la Cecot ja que fa un any la data de finalització estava prevista per desembre de 2018”. Jorge Urrecho va manifestar als representants empresarials que la voluntat del Govern és invertir de forma significativa a Catalunya i mantenir el compromís de 2018 com a data de finalització de l’obra. La Cecot recorda que l’impacte macroeconòmic a Catalunya de la Ronda del Vallès en aquest tram és de 252 milions d’euros. I la seva posada en funcionament suposaria un estalvi de gairebé 24 milions d’euros anuals en l’àmbit de la mobilitat.

David Garrofé, secretari general de la Cecot i Jorge Urrecho, director general de Carreteres del Ministeri de Foment, es van reunir ahir dimecres a les dependències d’Urrecho a Madrid. La trobada, a demanda dels representants empresarials, tenia com objecte contrastar amb la Direcció General de Carreteres informacions que a criteri de la Cecot diferien dels compromisos i acords presos pel Ministeri de Foment en relació a la B-40 i a la connexió de l’AP7 amb l’A-2.

Segons Garrofé, “les dades publicades dels PGE i algunes manifestacions sobre que la B-40 estaria acabada a finals del 2019 ens havien preocupat molt a la Cecot ja que fa un any el termini previst d’acabament era finals de 2018.” El secretari general de la Cecot confirma que durant la reunió Urrecho ha manifestat la voluntat del Govern d’afavorir el desenvolupament econòmic al territori i d’invertir a Catalunya de forma significativa. El director general de Carreteres va informar Garrofé que amb la injecció de recursos addicionals anuals del 2016 i del 2017, la B-40 podria estar acabada a finals del 2018 i les planificacions del 2019 i 2020, per tant, no tindrien sentit. Hi ha hagut altres veus locals al territori que també es van inquietar en veure una previsió de 27 milions del pressupost per al 2020 en infraestructures que van témer l’ajornament d’obres amb dates de finalització d’abans del 2020, com la que s’està desenvolupant a Vallirana.

Després de la trobada, Garrofé confirma una bona sintonia entre la Direcció General de Carreteres i la Cecot per mantenir el canal de comunicació i de col·laboració entre agents al territori i el Govern a fi i efecte que la infraestructura de la Ronda Vallès segueixi un ritme continuat d’execució.

“Quan vam saber el mes de març que s’estava licitant l’estudi del traçat Terrassa-Granollers des de la plataforma FEM Vallès, de la que la Cecot n’és part activa, ens vam posar a disposició del cap de la demarcació de carreteres de l’Estat a Catalunya, Lluís Bonet, per desenvolupar el paper d’interlocutor amb el territori i assolir un ampli consens entre els diferents agents perquè la finalització de tota la Ronda del Vallès sigui viable”, confirma Garrofé.

Compromís entre el Ministeri de Foment i la Cecot pel seguiment de les obres de la Ronda Vallès

Des que l’any 2016 la Ministra Anna Pastor i el president de la Cecot Antoni Abad van acordar fer un seguiment conjunt del desenvolupament d’aquesta infraestructura, s’han succeït en el temps diverses trobades entre representants de la Cecot i representants i tècnics de la Direcció General de Carreteres, bé a la Delegació del Govern, bé a peu d’obra, com la visita del passat 1 de març al túnel en el tram Abrera-Terrassa. Aquesta última visita va donar-se de la mà del cap d’obres de l’autovia, Ramon Juanola, i altres representants del Ministeri de Foment. Els representants del sector empresarial van poder corroborar en aquell moment que ja s’havia realitzat el 75% de l’obra i van poder comprovar personalment, les tasques que els operaris estan desenvolupant en el túnel que és el punt de màxima complexitat del tram.

Segons un estudi que ja va fer públic la Cecot el passat més de febrer elaborat per l’Institut Cerdà i amb el suport de la Diputació de Barcelona, l’impacte macroeconòmic del tram de la B-40 entre Abrera i Terrassa acabat suposaria un estalvi de 24M d’euros anuals i una inversió induïda de 240M, milloraria la flexibilitat de les cadenes de proveïment i ampliaria el mercat i la capacitat comercial de les empreses.

Les empreses consideren la Ronda del Vallès com un connector i articulador de la mobilitat entre comarques i territoris i no únicament com una infraestructura de pasI és per aquesta visió de vertebració del territori que, tenint en compte l’estudi tècnic i els resultats obtinguts, els representants empresarials, municipals, polítics i socials creuen necessària la Creació d’una plataforma d’agents territorials per a l’impuls de la Ronda del Vallès perquè hi ha un ampli consens en la necessitat de finalitzar aquesta infraestructura.

Deixa un comentari

Aquest lloc web fa servir galetes perquè tingueu la millor experiència d’usuari. Si continueu navegant esteu donant el vostre consentiment per a l’acceptació de les esmentades galetes i l’acceptació de la nostra política de cookies ACEPTAR

Aviso de cookies