Reobertura dels centres comercials i més relaxació de restriccions pel dilluns
Nou relaxament de mesures aprovat pel Procicat aquest divendres a causa de les bones dades epidemiològiques. Després que el passat dia 19 hi hagués algunes novetats pel que fa a les restriccions, una setmana després, aquest divendres 26, el govern ha anunciat una sèrie de canvis que, entre d’altres, implicaran la reobertura dels centres comercials.
Així, a partir de dilluns, espais com el Baricentro, a Barberà, podran obrir entre setmana, així com les grans botigues. En aquest últim cas, però, els comerços hauran de reduir la superfície comercial a 400 metres quadrats. Cal tenir en compte, però, que els restaurants que estiguin dins de centres comercials es mantindran tancats.
El confinament continuarà sent comarcal, pel que fa a la mobilitat, i seguiran sense canvis els horaris en el sector de la restauració, que podrà seguir obrint de 7:30h a 10:30h i de 13h a 16:30h, tant les terrasses com a l’interior. El toc de queda tampoc no varia i continua establert entre les 22h i les 6h.
La consellera de Salut, Alba Vergès, ha deixat clar que encara no s’ha superat la tercera onada i “si s’aixequen les mesures de mobilitat, sabem que hi haurà moltes trobades”. Per tant, demana precaució i cautela, i no reunir-se més enllà del necessari.
Es recuperen les colònies i les classes presencials per a l’alumnat de segon d’universitat
En l’àmbit educatiu, l’organisme d’emergències del govern de la Generalitat també ha aprovat la recuperació de les colònies escolars mantenint el grup bombolla, i està previst que els alumnes de segon curs d’universitat puguin tornar a les classes presencials a partir del 8 de març. Sobre l’esport, es permetrà que les classes a l’interior dels gimnasos podran tornar a cobrir el 30% de l’aforament, més enllà del nombre d’alumnes, i tant les classes a l’exterior com l’activitat a les piscines es podrà mantenir fins el 50%.
Pel que fa a la Setmana Santa, el conseller d’Interior, Miquel Sàmper, ha dit que encara falta més d’un mes i, en cas de pandèmia, “és molt difícil fer previsions”.
FOTO PORTADA: El Baricentro podrà tornar a obrir les seves portes entre setmana amb les noves mesures | Redacció