Menys compres però més grans als mercats municipals de la província

Des de l’inici del confinament, l’aforament i la freqüència de les visites als comerços dels mercats municipals de la província de Barcelona han disminuït en un 15%, però la mitjana del tiquet de compra augmenta un 18% respecte el mateix període. Així, els tiquets de compra als supermercats regionals i de proximitat han augmentat i suposen un valor de mercat del 28%.

 

A més, pel que fa als mercats municipals de la província, segons dades de la Diputació de Barcelona, l’afluència de gent ha disminuït però s’ha incrementat el valor del tiquet de compra, el que ha suposat un canvi d’hàbits en la compra diària i setmanal dels seus clients.

 

D’altra banda, hi ha hagut un canvi d’horaris atès que les persones concentren les compres al matí i ha augmentat la compra on-line i el repartiment a domicili (de les 30 comandes online amb repartiment a domicili a 150 diàries). Així mateix, en els mercats petits, entre els propis paradistes, es gestiona el repartiment a domicili atenent comandes via Whatssap o telèfon mòbil.

 

Cartell de la campanya “Ara et toca a tu, gràcies” | DIBA
Cartell de la campanya “Ara et toca a tu, gràcies” | DIBA

 

Actualment, els 93 mercats municipals de tota la província de Barcelona estan oberts al públic seguint mesures com la reducció del seu aforament per tal d’evitar aglomeracions al seu interior i mantenir les distàncies de seguretat mínimes.

 

Pel que fa als mercats de venda no sedentària, només poden obrir les parades de venda d’alimentació, productes higiènics i planter d’horta. Així, estan oberts al públic, 85 mercats setmanals de la província de Barcelona, mentre que 121 resten tancats.

 

Importància del reforç del comerç local

En aquest marc, la Diputació de Barcelona posava en marxa aquest dilluns 27 la campanya als comerços “Ara et toca a tu, gràcies”, per tal de potenciar i reforçar el comerç local i ajudar-lo a recuperar-se del gran impacte arran de la COVID-19 i alhora, conscienciar a la ciutadania de la importància de comprar en aquests establiments.

 

A més, es vol posar en valor el comerç alimentari de proximitat i els mercats municipals que durant aquesta crisi del coronavirus estan demostrant la seva importància en el teixit comercial dels pobles i ciutats.

Deixa un comentari

Aquest lloc web utilitza Cookies pròpies i de tercers d'anàlisis per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com per a l'anàlisi de la seva navegació. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Configuració de cookies
Política de cookies ACEPTAR

Aviso de cookies