L’associació Can Gorgs II demana una zona de protecció d’aus contra els avions de l’aeroport

L’Associació de Veïns de Can Gorgs II de Barberà del Vallès demana a l’Ajuntament la creació d’una zona de protecció d’aus al Bosc de Can Gorgs de la ciutat. Ho van fer a mitjans del mes de juny a través d’una instància al consistori, arran de la previsió que l’Aeroport de Sabadell ampliï la seva activitat a 150.000 vols anuals. Aquesta instància coincideix, també, amb la tornada a l’activitat de l’aeroport de la ciutat veïna, després d’haver estat inactiu durant els primers mesos de la pandèmia.

 

Segons destaquen des de l’associació, aquesta ampliació situarà el de Sabadell amb 10 vegades més vols que els aeroports de Reus i Girona plegats, i que es justifica des d’Aviación Civil per ser una infraestructura “d’interès general que té dret a créixer”. A més, des de l’associació van fer un escrit d’oposició pels problemes per la fauna i els veïns de Barberà, especialment pel que fa a sorolls i contaminació dels mateixos avions. També destaquen que, “no s’han efectuat insonoritzacions de cap tipus, ni res que se li assembli”, explica Jose Luís Salvador, secretari de l’associació veïnal.

 

“Tots els alcaldes dels pobles del voltant estan en contra de l’Aeroport de Sabadell”, destaca Salvador. I és que, assegura que per la direcció dels vols i la distribució de les pistes, afecta més als veïns de Sant Quirze, Barberà i Badia i no tant als de Sabadell: “és una activitat que està al límit de Sabadell i, per tant, afecta els veïns de les localitats dels voltants”.

 

Bosc de Can Gorgs de Barberà | Ajuntament de Barberà del Vallès
Bosc de Can Gorgs de Barberà | Ajuntament de Barberà del Vallès

 

Per posar en context, el secretari de l’entitat destaca que “l’aeroport es va fer durant la Guerra Civil i era una base militar en els seus orígens”. A l’any del 1960 s’aprova una llei d’aviació civil que implica el tancament d’una pista principal, paral·lela a les vies del tren i s’obre una de més petita, que és la que està en funcionament a l’actualitat. “A partir de 1970, a aquesta pista se li dona un ús massiu”, assegura Salvador, i diu que va apareixent de mica en mica oposició veïnal a l’aeroport, tot i que no és efectiva: “quan es puja la pressió veïnal es cedeix una mica però no s’acaben aplicant canvis”.

 

Per això, des de l’associació veïnal es demana incloure el Bosc de Can Gorgs dins la xarxa d’espais ZEPA de la Red Natura 2000, o bé entre les Áreas Importantes para la Conservación de las Aves, “i es disposi de la protecció i recursos necessaris i suficients per aquesta zona conforme la llei vigent”. Amb això esperen ajudar frenar el creixement de l’activitat de l’aeroport, així com els problemes que se’n deriven per a Barberà i la seva fauna. Entre les aus autòctones que es volen protegir es troba el verdum, el gafarró, el ballester, l’oreneta cuablanca, la cuereta blanca vulgar, la mallerenga carbonera, el falciot negre, o el xoriguer comú.

 

Toni Alfaro

 

FOTO PORTADA: Vista aèria de l’Aeroport de Sabadell | WIkipedia (Kippelboy)

Deixa un comentari

Aquest lloc web utilitza Cookies pròpies i de tercers d'anàlisis per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com per a l'anàlisi de la seva navegació. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Configuració de cookies
Política de cookies ACEPTAR

Aviso de cookies