L’Ajuntament de Barberà organitza la I Jornada ‘Com millorar els recursos humans a la meva empresa’

El passat dia 27 d’abril es va celebrar al Nodus Barberà la I Jornada ‘Com millorar els recursos humans a la meva empresa’

Al llarg del matí totes les persones assistents van poder ampliar els seus coneixements sobre la Formació Professional en alternança i dual i els Certificats de Professionalitat que tenen com a objectiu apropar la formació amb el sector empresarial. David Clarà García, primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barberà, va donar la benvinguda a les empreses participants destacant la importància d’establir col·laboracions entre el món educatiu i el teixit empresarial del territori per a millorar la qualitat de vida de la ciutadania i va posar èmfasis en la responsabilitat social de les empreses per la contractació de les persones
més vulnerables.

Carme Viñas, coordinadora de la Direcció General de Formació Professional dels Serveis Territorials al Vallès Occidental del Departament d’Ensenyament de la
Generalitat de Catalunya, va ser l’encarregada de presentar la modalitat de Formació Professional Dual com una opció per adequar la formació de l’estudiant amb la necessitat de l’empresa. Les i els estudiants esdevenen aprenent i combinant la formació en el centre educatiu amb l’activitat productiva a l’empresa. D’aquesta manera s’aconsegueix incorporar personal qualificat, format en la cultura i dinàmiques de l’empresa. Tot seguit, Carlos Garcia, Cap de secció del Servei de Programes de Formació del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya va introduir els Certificats de Professionalitat, títols oficials que acrediten les competències professionals de les persones treballadores independentment de si s’han obtingut mitjançant l’experiència professional o la formació. Aquesta modalitat formativa està adaptada a les necessitats de les empreses i les persones, facilitant l’aprenentatge mitjançant una estructura
modular flexible i accessible. Finalment es va donar torn a les empreses encarregades de compartir les seves experiències d’èxit.
Gemma Soto, directora de finances i RRHH de Provital S.A., va posar l’accent en la possibilitat que ofereix l’FP de simplificar els processos de reclutament.

En la mateixa línia, Sergi Perdices, Gerent de Natural i art jardiners, S.L., empresa que acull alumnat de Certificat de Professionalitat , va ressaltar el valor de poder acompanyar estudiants en el seu procés d’aprenentatge. Per acabar amb aquesta secció, Amador Roldán, gerent de Preval S.A, juntament amb Javier
Estevez, Director de Producció també de Preval van explicar com els Certificats de Professionalitat els permeten cobrir satisfactòriament perfils molt específics del sector químic. La Jornada va concloure a les 11.30h amb un coffee networking, un espai per compartir i crear vincles sobre les experiències de cada empresa i futures possibles col·laboracions.

Deixa un comentari