La Diputació de Barcelona ofereix assessorament gratuït sobre reclamacions per clàusules abusives dels bancs

  • Els lletrats es desplacen als serveis públics de consum per oferir un assessorament de proximitat, personalitzat i gratuït. 
  • Les persones afectades reben un primer consell orientador així com informació respecte al dret d´assistència jurídica gratuïta

La diputada de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, Laura Martínez, i el degà de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Manresa, Abel Pié, acompanyats de l’alcalde de la ciutat, Valentí Junyent, han presentat avui, a la seu del Col·legi a Manresa, el conveni de col·laboració entre ambdues institucions per proporcionar atenció personalitzada i gratuïta als consumidors de la comarca del Bages en relació als litigis amb entitats financeres per la inclusió de clàusules abusives en contractes hipotecaris. És el darrer dels convenis que la Diputació ha signat amb col·legis d’advocats de la demarcació per donar cobertura d’aquest servei a tot el territori, amb 1.000 hores d’atenció directa a la ciutadania finançades per la corporació.

L’acord presentat avui preveu el desplaçament d’advocats especialistes en aquest àmbit a les dependències del Consell Comarcal del Bages, els dilluns i dimarts, i en la mateixa seu de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Manresa, els divendres, per atendre de forma individualitzada, amb visita prèvia concertada, les consultes dels consumidors. A més, aquests rebran informació específica en relació a la justícia gratuïta si decideixen acudir a la via judicial.

Les visites es podran concertar directament en l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) fins al mes de desembre. En aquest termini, s’oferiran un total de 44 hores de servei cada mes.

Assessorament gratuït a tota la demarcació

La Diputació de Barcelona ha estès a tota la demarcació aquest servei d’assessorament a partir de la signatura de convenis amb els il·lustres col·legis d’advocats de Barcelona, Mataró, Sant Feliu de Llobregat, Sabadell, Vic, Granollers i Manresa.

Aquests acords amb els col·legis professionals se sumen a les accions de suport als consumidors que la Diputació està impulsant des de fa mesos per acompanyar a la ciutadania en les seves reclamacions per les clàusules abusives en contractes hipotecaris. Per donar resposta als afectats, la corporació ha augmentat enguany fins als 2 milions d’euros el pressupost destinat als Serveis Públics de Consum de la demarcació. També ha intensificat la formació específica als tècnics d’aquests Serveis (77 municipals i 7 comarcals) i ha contractat les associacions de consumidors més representatives per fer 150 xerrades i tallers arreu del territori. Recordem que en els 224 ajuntaments de la província que no disposen d’oficina de consum pròpia, és la Diputació de Barcelona qui presta el servei d’atenció a les persones consumidores a través de les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor.

Deixa un comentari

Aquest lloc web fa servir galetes perquè tingueu la millor experiència d’usuari. Si continueu navegant esteu donant el vostre consentiment per a l’acceptació de les esmentades galetes i l’acceptació de la nostra política de cookies ACEPTAR

Aviso de cookies