Entra en vigor el límit de 30 km/h a població

Des d’aquest dimarts 11 de maig 30 km/h és el límit de velocitat per defecte a interior de població. Així ho obliga ja el Reial Decret 970/2020, de 10 de novembre, segons el qual es modifiquen el Reglament General de Circulació i el Reglament General de Vehicles. Des de l’Ajuntament de Barberà indiquen que aquesta adaptació ja s’havia dut a terme i, per tant, no cal canviar les senyals de trànsit.

 

Aquest canvi en límit de velocitat, passant de 50 a 30 km/h, serà obligatori per la majoria de vies urbanes en aquells carrers amb un únic sentit de circulació. Amb la mesura es vol reduir els sinistres, així com garantir la fluidesa dels desplaçaments a les avingudes de les ciutats, reduint també l’impacte de les emissions en la qualitat de l’aire als nuclis de població més grans.

 

Aquest canvi ve recomanat per les Nacions Unides en matèria de seguretat vial en el marc de l’Agenda 2030 pels Objectius de Desenvolupament Sostenible. L’ONU demana als països la limitació de la velocitat urbana a 30 km/h en la Declaració d’Estocolmo de febrer de 2020, que neix de Tercera Conferència Mundial de Seguretat Vial, i de la Resolució que l’Assemblea General va aprovar el 31 d’agost de 2020.

 

Podeu veure un vídeo explicatiu de la Dirección General de Tráfico al respecte a continuació:

 

 

A més del límit de 30 km/h en vies d’un únic carril per sentit de circulació, els canvis també especifiquen que el límit serà de 20km/h a vies que disposin de plataforma única de calçada i vorera, i de 50 km/h a vies de dos o més carrils per sentit de circulació. Quedaran exclosos els carrils específics per a determinats usuaris o ús exclusiu de transport públic.

 

D’altra banda, els governs municipals podran augmentar la seva velocitat fins als 50 km/h en vies d’un únic carril, senyalitzant-les específicament. Pel que fa als vehicles de transport de mercaderies perilloses, podran anar a un màxim de 40 km/h en vies de dos o més carrils per sentit de circulació. A més, en el cas que una autopista o autovia transcorri per un nucli urbà, els vehicles ho podran fer a un màxim de 80 km/h, tot i que l’ajuntament en qüestió i el titular de la via podran augmentar-la fins al límit de fora de població.

 

FOTO PORTADA: Entrada a Barberà per la Ronda Santa Maria, limitada a 30 km/h | Pau Quintana

Deixa un comentari

Aquest lloc web utilitza Cookies pròpies i de tercers d'anàlisis per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com per a l'anàlisi de la seva navegació. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Configuració de cookies
Política de cookies ACEPTAR

Aviso de cookies