Els hotels del Vallès Occidental registren més d’un milió de pernoctacions en un any

Segons dades de l’Informe sobre “Activitat turística de la Destinació Barcelona 2015”, elaborat per Turisme de la Diputació de Barcelona, el nombre de pernoctacions als hotels del Vallès Occidental ha augmentat en un 2,5% respecte al 2014 i se situa en les 1.061.148, així el nombre de turistes que s’hi allotgen supera els 516.000. Així mateix, el grau d’ocupació turística s’ha incrementat l’1,2% i se situa en el 58%, xifra gairebé a 13 punts de distancia per sota de la mitjana de les comarques de Barcelona (menys barcelonès).

En relació amb l’oferta, centrada gairebé en els hotels ja que el Vallès Occidental és principalment una destinació de negocis ha augmentat un 0,4%, un percentatge per sobre de l’obtingut a la comarca de Barcelona (menys Barcelonès). Les places d’allotjament dels establiments de turisme rural s’han mantingut en les 28 amb que ja comptava el 2014. Aquest 2015, s’han afegit dades d’apartaments turístics i Habitatges d’ús turístic que sumen 276 noves places.

hotel-campanile2

 

 

Perfil del turista

El perfil del turista de la comarca del Vallés Occidental és home, en un 71,4% dels casos, i entre els 35 i els 54 anys (55%). Pel que fa al lloc de residència, un 6,3 % provenen de Catalunya, un 35% de la resta de mercat nacional i un 58,7% internacional. Aquestes dades fan de la comarca del Vallès Occidental, la menys visitada pels ciutadans catalans de totes les comarques de Barcelona.

Dels mercats espanyols el més important per a la comarca és Madrid, que representa el 8,4 % del total dels turistes, el segueix Alacant amb un 4,9 % i la Comunitat Valenciana amb un 2 %. Dels mercats internacionals destaquen Fran<;a (11,2 % del total), Gran Bretanya (6,2 %), Itàlia (4,6 %) i Alemanya (3,5 %) augmentant tots el seu pes en relació amb el2014, excepte Fran<;a que perd un 0,1 %. De la resta del món crida l’atenció els Estats Units, que representa un 0,9 % i incrementa un 0,3 % el seu pes respecte del 2014.

A causa de la seva estructura majoritàriament de negocis, el volum de turistes que rep es correspon en un 61,3% dels casos a motivacions professionals, a més a més, és el motiu que més creix (2,8 %). La segueix la motivació de vacances i/o oci amb un 19,9%.

L’avió és el mitja de comunicació més utilitzat per arribar al Vallès Occidental (48,8%) seguit del cotxe i/o moto propi (34,9 %) i el tren (10,7 %). Viatjar sol és la primera de les respostes a l’acompanyament dels turistes de la comarca amb un 31,7% del total, també viatjar amb parella té un pes considerable (19,0%). L’elecció de l’allotjament a la comarca està estretament lligada a la seva oferta i, per tant, la major part dels turistes s’allotgen en hotels (99,1%). El segueix la casa particular d’amics o familiars amb un discret 0,6% i els apartaments turístics / HUT amb un 0,2%.

Respecte del grau de repetició, la major part dels turistes és la primera vegada que visiten el Vallès Occidental (42,8 %). No obstant això, aquest pes s’ha reduït un 5,7 pp respecte del 2014 i s’ha incrementat el nombre de respostes corresponents a 2a visita (+2,2 pp) i 3a visita (+3,1%).

En relació amb el nombre de nits d’estada a la destinació, les respostes es troben molt repartides amb el percentatge més elevat en les 2 nits (29,1%), seguit d’1 nit (19,1%), 3 nits (15,3%), 4 nits (14,5 %) i de 6 a 10 nits (11,5 %). Amb tot, l’estada mitja­ na se situa en les 3,7 nits i tot i que s’ha reduït respecte al2014 on era de 4 nits, el de­ creixement és molt lleuger.

Deixa un comentari

Aquest lloc web fa servir galetes perquè tingueu la millor experiència d’usuari. Si continueu navegant esteu donant el vostre consentiment per a l’acceptació de les esmentades galetes i l’acceptació de la nostra política de cookies ACEPTAR

Aviso de cookies