El Tribut metropolità s’estén als municipis de la 2a corona metropolitana

A partir d’octubre del 2019, els ciutadans del municipis de la 2a corona metropolitana hauran d’abonar el tribut metropolità (TM), un impost que garanteix la cohesió social i la reducció de les desigualtats a la metròpolis de Barcelona.

 

Aquesta contribució finança les actuacions necessàries per aconseguir un territori metropolità més ordenat i vertebrat en matèria d’espai públic i d’infraestructures vitals per a l’articulació, la connectivitat, la mobilitat i la funcionalitat del territori. L’extensió del tribut metropolità a la 2a corona comportarà una millora en la tarifació social i un augment de la qualitat del transport públic.

  • En l’àmbit de l’espai públic, fa possible la preservació dels espais naturals de la metròpolis Barcelona. L’impost contribueix a la gestió i el manteniment d’espais oberts com la serra de Collserola, els rius Besòs i Llobregat, els 30km de platges metropolitanes i la xarxa de 51 parcs metropolitans. Aquest conjunt d’espais interconnectats formen part de la infraestructura verda metropolitana.
  • En matèria de mobilitat, aposta per un transport públic de qualitat i una mobilitat més sostenible, que respongui a les necessitats de desplaçament dels habitants metropolitans. En aquest sentit, s’està treballant per assumir de manera efectiva la competència en els serveis d’autobús de la segona corona i poder millorar la cobertura territorial i horària, la freqüència i la interconnexió amb els altres modes de transport (metro, FGC, Rodalies i TRAM), amb un nivell homologable al de la primera corona. Una xarxa que doni resposta als desplaçaments locals i intermunicipals i permet la connexió cap a les principals infraestructures: hospitals, universitats, centres de treball i equipaments metropolitans com centres cívics o biblioteques.

Un primer avenç ha estat la implantació, des de l’1 de gener del 2019, de la tarifa única de zona a tots els municipis metropolitans, que facilita els desplaçaments a un preu més baix i que afavoreix la mobilitat de totes les persones. Igualment, s’està avançant per estendre a tots els municipis metropolitans el sistema metropolità de tarifació social, que afavoreix col·lectius especialment sensibles com ara la gent gran i les persones amb discapacitat.

A mes, aquest impost també contribueix al manteniment i la conservació de les rondes de Barcelona, com a element bàsic de la xarxa viària metropolitana.

Aposta per la solidaritat metropolitana i la igualtat de drets de tots els ciutadans metropolitans

 

Des del 1992 i fins l’any passat, el TM només es cobrava als contribuents dels 18 municipis de la 1a corona metropolitana, els quals integraven l’antiga Entitat Metropolitana del Transport (EMT). És per això que tenien unes prestacions de transport públic superiors a les dels municipis de la 2a corona metropolitana, tant per que fa al servei com a la tarifa (1 zona).

En canvi, els contribuents dels 18 municipis metropolitans de la 2a corona no estaven subjectes de pagament del TM. Aquest no gaudien del mateix nivell de serveis metropolitans i havien de fer desplaçaments de zona 2, sovint amb un preu més alt que els de la zona 1.

La creació de la tarifa única metropolitana, que permet que els ciutadans de les dues corones es desplacin per la metròpolis de Barcelona a preu de títol d’una zona, amb el corresponent estalvi econòmic, implica que ara tots els ciutadans del territori metropolità tinguin la mateixa obligació en la contribució econòmica per finançar els serveis públics.

El TM afavoreix clarament la majoria de ciutadans que utilitzen amb certa freqüència el transport públic, perquè passa d’haver-hi dues zones tarifàries a l’àmbit metropolità, amb preus diferenciats i notablement més alts entre zones, a una única zona tarifària, amb el preu d’una zona per a tots els desplaçaments interns de la metròpolis.

Així doncs, el tribut metropolità farà possible que una persona de Molins de Rei, Cerdanyola del Vallès o Castelldefels es pugui desplaçar a altres punts de la metròpolis a preu d’una zona, i viceversa. I, progressivament, s’equipararan les mateixes prestacions de serveis públics. En aquest sentit, amb l’equiparació de tots els municipis metropolitans, també s’ha d’assumir la mateixa responsabilitat de contribuir econòmicament al finançament d’aquests serveis.

Htt://tributmetropolita.amb.net

 

Deixa un comentari

Aquest lloc web utilitza Cookies pròpies i de tercers d'anàlisis per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com per a l'anàlisi de la seva navegació. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Configuració de cookies
Política de cookies ACEPTAR

Aviso de cookies