El Pla de Desenvolupament Econòmic i l’assistència domiciliària, eixos al ple de juliol

El Ple Municipal del passat ple de juliol va aprovar fins a sis del set punts que s’hi van presentar. Tot i que va ser un plenari marcat per la tranquil·litat, hi va haver potser dos punts més controvertits que la resta, per la importància que implicaven pel global de la ciutat: d’una banda l’aprovació d’un nou pla de desenvolupament econòmic per la ciutat pel període 2021-2023; de l’altra, la pròrroga del contracte municipal d’assistència domiciliària.

 

Sobre el primer punt, des del govern municipal la regidora de Comerç Mònica Sempere posava en valor la necessitat d’aquest pla per dirigir el creixement d’una Barberà minvada en la seva economia per la pandèmia. Segons remarcava, “és el full de ruta per crear, de forma sostenible i continuada, riquesa i qualitat de vida, i ocupació estable”.

 

El Pla, explicava la regidora, recollia les propostes fetes a través d’AISA, SABEMSA i la regidoria de Comerç per millorar el teixit comercial de la ciutat a través de “línies abastables i que responguin als reptes identificats”. En concret, la proposta vol tornar a donar empenta a l’economia barberenca a través de cinc objectius concrets: l’atracció de nova activitat econòmica a la ciutat, la reducció de l’atur cronificat, la transformació digital de les empreses i comerços que s’hi ubiquen, l’aposta per la sostenibilitat i la creació de sinergies entre diferents àrees municipals per ser més eficients.

 

Seguint aquestes directrius es vol fer realitat la visió d’“una ciutat que avança econòmicament i amb cohesió social i sostenibilitat”. Des de la regidoria de Comerç es preveu que, amb tot plegat, “al final de 2023 Barberà del Vallès hagi atret nova activitat econòmica, potenciat el teixit productiu local, reduït la situació d’atur cronificat i creat ocupació de qualitat per la ciutadania”.

 

Un moment durant el ple municipal de juliol | Redacció
Un moment durant el ple municipal de juliol | Redacció

 

En general, l’oposició va mostrar-se favorable al Pla, tot i que també criticaven certes mancances en la construcció de les propostes. D’una banda, la regidora no adscrita Sílvia Fuster demanava que altres fora del govern poguessin participar en les comissions de treball; un punt de vista que també defensava Oscar Heis, des de la Plataforma Ciutadana per Barberà (PCPB), ja que criticava que “és únicament un pla de l’equip de govern”. “Trobem coses a faltar o que no estan prou clares, com que hi ha moltes línies d’actuació que no tenen un pressupost associat”, criticava Heis, i afegia que “hauríem de ser més valents i apostar una mica més pel comerç”.

 

Per la seva banda, des de Ciutadans Javier Pérez proposava que es podrien fer altres incentius per atreure talent a la ciutat, com “fer un premi al millor universitari de Barberà, dotat amb una beca d’estudis a una universitat de reconegut prestigi”. Tanmateix, va afegir que “hi ha situacions a aquesta ciutat que no afavoreixen la marca Barberà, com per exemple el tema de la Ronda Santa Maria“. Per últim, David Clarà, de Podem, va desitjar que el pla pogués tirar endavant realment, ja que “venim de dos anys complicats”, i va demanar “que sigui un pla viu i mòbil, i si veiem que hi ha mesures que no funcionen o que s’han de replantejar, que tinguem la facilitat de modificar algunes de les accions”.

 

El Pla va tirar endavant amb els vots a favor de PSC i Esquerra Republicana, i l’abstenció de la resta de representants.

 

Renovada la pròrroga a Accent Social, tot i les crítiques a l’empresa

El tema de potser més debat al plenari barberenc de juliol va ser la pròrroga de la concessió del Servei d’Assistència Domiciliària (SAD) municipal a l’empresa Accent Social, amb un valor total 1.512.831,79 euros l’any. Es tracta, segons es deia en el plenari, del tercer contracte de servei en importància econòmica del pressupost de l’Ajuntament.

 

Una treballadora sanitària atenent a domicili durant la pandèmia | Cedida
Una treballadora sanitària atenent a domicili durant la pandèmia | Cedida

 

La veu crítica a la pròrroga del servei per part d’Accent Social va venir de part del representant de Podem, David Clarà, que va dir que malgrat la necessitat de mantenir el servei i el poc temps per buscar una empresa alternativa, “no podem votar a favor d’aquesta pròrroga”. I és que denunciava la falta de material de protecció necessari a les treballadores “en els pitjors mesos de la pandèmia”, i va dir que “es va haver de denunciar públicament perquè l’empresa reaccionés”. Alhora, recordava els problemes al procés de vacunació de les treballadores de l’empresa “que van quedar a la cua del procés de vacunació”. Per això, cridava a que hi hagués un debat al respecte, ja que a més denunciava que els responsables de l’empresa “han convertit l’atenció a les persones i l’atenció a la dependència en un negoci”.

 

La resta de partits, malgrat tot, van votar a favor de la mesura, que va tirar endavant. “Plantejar-se ara fer nous plecs és una bogeria”, va dir Manel Ferreté, de la PCPB, sobre la possibilitat de buscar una altra empresa. Pere Pubill, des d’Esquerra Republicana, deia que tot i que també hi veien certes mancances, “per la mateixa responsabilitat que altres companys diuen que no poden votar a favor, nosaltres creiem que és un servei que no es pot aturar”. Tanmateix, va dir que s’havia d’avaluar la tasca de l’empresa.

 

Per part del govern, el primer tinent d’alcalde i regidor d’Atenció a la dependència, Daniel González, indicava que els problemes en el repartiment dels EPIs “en els moments més durs de la pandèmia” van produir-se per “un trencament d’estocs generalitzat”: “va passar al SAD de Barberà, al d’altres ciutats, a les residències del nostre municipi i als departaments de la Generalitat de Catalunya”, deia. Sobre els problemes en la vacunació va argumentar que qui decidia els col·lectius de vacunació i el seu ritme era el Departament de Salut de la Generalitat, i que “va ser un error no contemplar les persones del SAD dins el personal sanitari”. Alhora, va posar en valor que “cap treballadora del SAD de Barberà ha entrat en ERTO”, i que havien aconseguit un local propi per les treballadores. Finalment, sobre l’empresa en sí, explicava que s’havia escollit a causa de la llei de contractació, que obliga a treballar amb “l’empresa amb la millor oferta que compleix els ítems”.

 

Toni Alfaro

 

FOTO PORTADA: Una barberenca fa una compra a una llibreria barberenca | Toni Alfaro

Deixa un comentari

Aquest lloc web utilitza Cookies pròpies i de tercers d'anàlisis per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com per a l'anàlisi de la seva navegació. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Configuració de cookies
Política de cookies ACEPTAR

Aviso de cookies