El conseller Rull anuncia la licitació de les obres d’ampliació de dos trams de la C-58 entre Terrassa i Badia del Vallès

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha anunciat la licitació de dues obres d’ampliació de l’autopista C-58 per valor de prop de 18 milions d’euros. Corresponen a la millora de dos trams: entre Terrassa est i l’enllaç de Sabadell Centre (al terme de Sant Quirze del Vallès) i entre el nus de Sant Pau (Sabadell) i l’enllaç amb l’AP-7/B-30 (Badia del Vallès), de l’altra. Aquests treballs, que contribuiran a descongestionar un dels eixos de comunicació amb més trànsit de Catalunya, s’executaran entre aquest any i el vinent.

Josep Rull ha remarcat que aquestes actuacions permetran “guanyar temps per a la ciutadania, reduir congestió i reduir contaminació atmosfèrica”, alhora que ha subratllat que, en paral·lel a l’obra de l’autopista, el Departament “està invertint també en transport públic: invertint en tres estacions noves de Ferrocarrils de la Generalitat a Sabadell que entraran en funcionament abans de l’estiu; comprant 15 trens nous per a la línia del Vallès d’FGC i millorant l’oferta en l’àmbit de Rodalies”. I ha afegit: “Si ens quedéssim només en millora de carreteres i no apostéssim per transport públic, ens quedaria incomplert, i per això anem en paral·lel”.

La C-58 és una de les principals vies d’accés a Barcelona per als vehicles que vénen del Vallès Occidental i el Bages. Registra, a l’entorn de Barcelona, més de 160.000 vehicles diaris de mitjana i, a l’altura de Terrassa centre, 54.000. Entre Barcelona i Sabadell, la calçada té tres carrils de circulació per sentit, i fins a Terrassa, dos. Aquest fet comporta congestions de trànsit i una minva de la funcionalitat en diversos punts de l’autopista, especialment en les zones a l’entorn dels enllaços i en les hores punta.

Solucions tècniques adaptades a cada tram

Territori i Sostenibilitat ha previst resoldre aquesta situació amb solucions tècniques diverses, segons cada cas. Així, ha elaborat un pla que inclou tres actuacions, que augmentaran la capacitat de la via i milloraran la fluïdesa i seguretat de la circulació. Ara, el Departament impulsa la licitació de les obres de dues d’aquestes actuacions mentre, paral·lelament, treballa en la redacció del projecte de la millora d’un tercer àmbit, entre Sabadell i Terrassa.

Així, el conseller ha anunciat la licitació de les obres per a formar un tercer carril entre els municipis de Terrassa i Sant Quirze del Vallès, per un import de 10,3 milions d’euros i un termini d’execució de 12 mesos. Els treballs consistiran en l’eixamplament de la calçada per a formar un tercer carril al tronc de l’autopista, que s’iniciarà poc després de l’accés de Terrassa est, fins a enllaçar amb el tercer carril que ja existeix a l’altura de l’enllaç de Sabadell centre. Aquest nou carril tindrà una longitud de 4,2 quilòmetres. Addicionalment, es formarà un quart carril (carril de trenat), discontinu, per a facilitar les incorporacions i sortides de l’autopista en aquest tram en millors condicions de seguretat i de fluïdesa.

Aquesta obra pretén pal·liar les retencions que s’originen a l’entorn del quilòmetre 17, on una calçada lateral en el sentit Barcelona aporta diàriament uns 20.000 vehicles (provinents de l’accés de Terrassa est, Rubí, les Fonts i polígons) al tronc de la C-58, que ja ve carregat amb uns 30.000 vehicles procedents de Terrassa centre, Manresa i altres punts. En aquest sentit, el conseller Rull ha posat de relleu que l’obra permetrà als conductors estalviar temps de recorregut en aquest tram, tot passant dels 9,5 minuts i 28 km/h de mitjana actuals als 3,5 minuts i 78 km/h previstos.

L’ampliació de l’autopista, que s’ha dissenyat tot minimitzant l’ocupació de terreny i l’impacte en l’entorn, comportarà l’adaptació de les estructures actuals. Així, s’eixamplarà el pas superior sobre la línia d’FGC de Sabadell i l’estructura de l’enllaç de Sabadell centre.

Facilitar els canvis de carril i reduir la congestió

En les pròximes setmanes, el Departament de Territori i Sostenibilitat licitarà les obres que abasten, també en el sentit Barcelona, el tram entre el nus de Sant Pau i l’enllaç amb l’AP-7/B-30, per un valor de 7,6 milions d’euros i un termini d’execució de 12 mesos. En aquest entorn, tot i que l’autopista ja disposa de tres carrils, es produeixen molts canvis de carril i incorporacions i sortides, que provoquen problemes de congestió.

Els treballs comportaran la formació de dos carrils més a l’autopista en sentit Barcelona per a facilitar als conductors aquests moviments, donant continuïtat als ramals actuals de l’enllaç de Sant Pau. Aquesta actuació requerirà eixamplar l’actual estructura sobre el riu Sec i desplaçar uns metres el traçat d’una carretera local situada al peu de l’autopista i que uneix Badia del Vallès i Cerdanyola, així com adequar un tram del riu Sec al seu pas per Badia del Vallès. Aquests nous carrils tindran una longitud d’1,8 quilòmetres.
Aquest tram de l’autopista té una intensitat mitjana de trànsit diària d’uns 80.000 vehicles en sentit Barcelona, dels quals 20.000 es desvien cap a l’AP-7.

Millores a l’accés als polígons

La tercera actuació que Territori i Sostenibilitat ha previst és la millora de l’accés als polígons de Can Parellada, Santa Margarida, Terrassa est i a la carretera BP-1503 a les Fonts i Rubí, i millorar la fluïdesa al tronc de la C-58 en sentit nord. Així, té en redacció el projecte constructiu d’una nova calçada lateral de dos carrils entre els enllaços de Sant Quirze del Vallès i Terrassa est Polígons.

D’aquesta manera, dels 48.000 vehicles diaris de mitjana que circulen per aquest punt en sentit Manresa, 22.000 ja es podran incorporar directament a la calçada lateral deixant el tronc de l’autopista més lliure pels 26.000 vehicles que continuen el seu recorregut cap a Terrassa centre, Viladecavalls i Manresa. L’actuació es licitarà abans de final d’any i tindrà un cost previst de 15,7 milions.

Deixa un comentari

Aquest lloc web fa servir galetes perquè tingueu la millor experiència d’usuari. Si continueu navegant esteu donant el vostre consentiment per a l’acceptació de les esmentades galetes i l’acceptació de la nostra política de cookies ACEPTAR

Aviso de cookies