Diverses iniciatives online ajuden a donar a conéixer el comerç de proximitat

El Consell Comarcal va donar a conèixer el passat divendres 30 d’abril un seguit de diferents iniciatives digitals per fer difusió del comerç de proximitat a través de la xarxa. L’organisme comarcal va voler posar en valor el comerç i la restauració local del Vallès Occidental, així com fomentar la seva transformació i adaptació per la compra a través d’Internet, alhora que es manté l’aposta per la compra presencial.

 

Fins a 75 persones relacionades amb l’àmbit de la dinamització del comerç van participar en la sessió, entre elles el conseller comarcal de Desenvolupament Econòmic Local del Vallès Occidental i alcalde de Barberà del Vallès, Xavier Garcés. Segons es va indicar en la sessió, el comerç local afronta una transformació per tal de poder competir amb altres opcions de compra per Internet i de posar en valor la proximitat. Ho ha de fer treballant amb nous canals de venda, repensant el seu públic objectiu, incorporant la digitalització al màrqueting o fent seguiment dels indicadors.

 

Garcés va posar de manifest la importància de les activitats de comerç de proximitat i de restauració en l’economia comarcal i les ciutats vallesanes, “no només pel seu pes en l’activitat econòmica i en l’ocupació directa i indirecta sinó també pel seu paper en la vertebració de pobles i ciutats, activant la vida social i cultural que es desenvolupa al seu entorn, construint espais amables i atractius pels habitants i pels visitants”. També va ressaltar la situació davant la que es troba el sector “amb el repte de la transformació digital accelerada per les condicions provocades per la pandèmia”.

 

Una ferreteria a Barberà | Toni Alfaro
Una ferreteria a Barberà | Toni Alfaro

 

7 exemples de plataformes per la transformació

En la sessió es va presentar l’experiència de 7 plataformes pensades per a dinamitzar i transformar el comerç de proximitat. Algunes d’aquestes han nascut a la comarca o s’hi han implementat.

  • Cliccat”, un Marketplace del comerç local a nivell de Catalunya, impulsat per un grup d’associacions de comerciants i amb acords amb Correus, Google i Zerca.com per ampliar la visibilitat dels negocis, obrint opcions de multi compres en diferents comerços de la zona.
  • lacompra” ofereix la possibilitat d’una plataforma personalitzada a ajuntaments, associacions de comerciants i sectorials, mercats municipals… amb dues versions: cistell individual per a cada comerç o compra  agrupada i entrega conjunta. PIMEC facilita l’accés gratuït als comerços associats.
  • compraprop”, impulsada per un grup de 6 municipis de la Riera de Caldes que han assumit el seu desenvolupament a través d’un encàrrec a mida. Una proposta gratuïta per als comerços que es posarà en marxa al juny amb una campanya de divulgació i el transport gratuït durant els primers 6 mesos com a eina d’estímul.
  • Aprop Online” ofereix una proposta agrupant comerços d’un mateix municipi. Posa l’èmfasi en la visió del client final, en la importància d’una proposta atractiva d’oferta i serveis, per exemple incorporant una plataforma de reserves o l’opció de compra setmanal recurrent. Actualment present en 15 municipis i obrint la possibilitat d’activar entregues a municipis de l’entorn.
  • MirAprop” sorgeix a Montcada i Reixac per facilitar a la ciutadania i als barris la compra on line en els comerços de sempre i que també permet que cada botiga funcioni on line de forma independent. Un model obert a aplicacions en altres municipis.
  • Manzaning”, presenta  una plataforma oberta a adaptar-se a diferents opcions (monomercat, multimercat, municipal). Especialitzada en perit comerç i mercats municipals, en marxa des del 2016, opera 14 plataformes adaptades a cada demanda, amb 4 mòduls disponibles en funció dels verticals o oferta a digitalitzar.
  • elteumercat.online”, proposta marcada per la hiperespecialització en mercats municipals, que incorpora els valors d’humanització,  socials i de sostenibilitat per intentar reproduir la compra presencial en el mercat en la compra on line, incorporant tant a clients que ja coneixen el mercat com a d’altres que no són compradors. Implicats en la digitalització de 6 mercats de la comarca.

 

FOTO PORTADA: Clients a l’entrada d’una papereria de Barberà | Toni Alfaro

Deixa un comentari

Aquest lloc web utilitza Cookies pròpies i de tercers d'anàlisis per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com per a l'anàlisi de la seva navegació. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Configuració de cookies
Política de cookies ACEPTAR

Aviso de cookies