Comunicat de l’Ajuntament de Barberà del Vallès respecte un desnonament de Bankia

Davant el desnonament d’una familia de Barberà del Vallès prevista per al pròxim dia 31 de març, davant el silenci de l’entitat financera BANKIA que a hores d’ara no ens ha confirmat oficialment la suspensió del procediment d’execució hipotecària i donat que el Jutjat de Primera Instància 4 de Cerdanyola del Vallès tampoc ha confirmat la suspensió del procediment, l’Ajuntament de Barberà del Vallès manifesta:

L’absolut rebuig als mètodes utilitzats per l’entitat financera BANKIA, rescatada amb diners públics, que tot i trobar-se davant d’un cas de clara i acreditada vulnerabilitat , decideix continuar amb el procés d’execució hipotecària tot i trobar-se obert un procés de mediació des dels Serveis Municipals. La voluntat inequívoca de l’Ajuntament de Barberà del Vallès de deixar de treballar amb BANKIA de forma taxativa i inmediata si no atura el procés de desnonament durant les pròximes hores. La condemna enèrgica de l’actitud adoptada pel jutge instructor que no ha volgut escoltar ni valorar la vulnerabilitat del cas, en cap de les reiterades ocasions en que s’ha sol.licitat, tant per la via jurídica, com per la demanda expressa de l’equip dels Serveis Socials municipals, que en tot moment han acreditat la gravetat i vulnerabilitat de la situació.

Dit això, l’Ajuntament de Barberà del Vallès adopatarà les mesures necessàries, per o bé reallotjar a la família o bé assegurar la seva permanència al seu habitatge actual utilitzant tots els mecanismes i recursos necessaris, inclosa la mobilització social. Volem agrair al personal d’atenció social, jurídic i de mediació la seva tasca en relació amb aquest cas en concret, i en general en la lluita contra l’exclusió residencial que du a terme aquest Ajuntament dia a dia. Agraïm també el paper i la tasca de la PAH en el suport a la família, la pressió a l’entitat financera i la mobilització social en la seva lluita diària per garantir el dret a l’habitatge i els subministraments bàsics.