Barberà del Vallès desenvolupa diferents projectes per contribuir a l’èxit acadèmic i educatiu dels infants i joves del municipi

jornades educacioEls projectes, que es porten a terme aquest curs 2013-2014, es van presentar en les III Jornades de tècnics de Plans Educatius d’Entorn, on a més es van conèixer les experiències d’altres ciutats. La sala Celler de la Torre d’en Gorgs de Barberà del Vallès va acollir el passat dijous, 15 de maig, la ‘III Jornada de tècnics de Plans Educatius d’Entorn. Reptes de futur’, una trobada que té per objectiu reforçar el nou model dels Plans Educatius d’Entorn, així com oferir un espai on compartir iniciatives i bones pràctiques amb altres municipis. L’alcaldessa de Barberà del Vallès, Ana del Frago, acompanyada per la Regidora del Programa Municipal de Drets de la Ciutadania, Convivència i Civisme, Elvira Maza i el director dels Serveis Territorials d’Ensenyament al Vallès Occidental, Lluís Baulenas, van ser els encarregats de donar la benvinguda.

Durant la seva intervenció, Del Frago va recordar que la Torre d’en Gorgs, equipament on es trobaven, “no només és un centre seu d’entitats ciutadanes, sinó que hem volgut identificar-la com un equipament emblemàtic de la nostra ciutat pel que fa a la formació i l’ocupació”. La Fundació Barberà Promoció, ubicada en la Torre, lidera des de fa molts anys la recerca, formació i acompanyament de joves i adults, en actiu i a l’atur, on tanmateix emprenedors, estudiants i treballadors milloren la seva qualificació formativa i ocupacional. L’alcaldessa va manifestar que “l’esforç que fan les administracions locals per mantenir aquells nivells de serveis de formació, ja sigui a les escoles municipals de música, les llars d’infants o els relacionats amb la promoció econòmica local, necessiten també del suport i recolzament d’altres administracions “.

El Centre Obert durant aquest curs 2013-2014 ha doblat el nombre de places arribant a un total de 60 repartides entre diferents escoles de Barberà (Can Llobet, Del Bosc,  Pablo Picasso i Elisa Badia). Les activitats programades per educadors es desenvolupen entre les 16.30 a 19h. L’alumnat berena i tot just després rep el suport a la tasca escolar. Al final de la tarda també fan activitats lúdiques. Durant la presentació de les iniciatives barberenques es va destacar que es preveu realitzar altres projectes de cara al curs que ve, com una rèplica del Programa LECXIT de la Fundació Jaume Bofill, que ofereix tallers d’estudi assistit per a la secundària. A més, es va destacar que les AMPA’s de les escoles barberenques van signar un conveni amb l’Ajuntament de Barberà del Vallès amb el qual rebran una subvenció del 100% si ofereixen un taller d’ estudi assistit com activitat extraescolar.

Deixa un comentari

Aquest lloc web utilitza Cookies pròpies i de tercers d'anàlisis per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com per a l'anàlisi de la seva navegació. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Configuració de cookies
Política de cookies ACEPTAR

Aviso de cookies